Gyakran Ismételt Kérdések

1) Egy ismeretlen tápkábel képes kárt okozni a készülékben?

Mielőtt kameráját áramellátás alá helyezné, győződjön meg róla, hogy a használni kívánt adapter 5V-os (kültéri kamerák esetében 12V-os) legyen! Ellenkező esetben a gyártó semmi féle garanciát nem vállal meghibásodás esetén!

2) Lassú követési és böngészési sebesség:

A probléma forrásaként figyelembe kell venni internetkapcsolatának feltöltési sebességét, illetve, hogy Wifi, vagy Ethernet kábelen keresztül használja-e a kamerát, ezen kívül Wifi hálózat használata esetén számításba kell venni a delay-t (jel késleltetési ráta), a jel erősséget, a kamera távolságát a router-től és a közbeeső tárgyakat. (betonfal, fémszerkezetű tárgyak, járművek, ipari eszközök, egyéb nagyméretű tárgyak) Ezek megnövelhetik a jel késleltetési rátát.

3) Furcsa színek a kamera képén:

Ha a vásárolt készülék úgynevezett “IR Cut” technológiával ellátott, de azt tapasztalja, hogy a környezet színei (zöld fű, sárga fal, színes virágok) nem a valóságot tükrözik, ellenőrizze a készülék helyes működését, és a színbeállításokat. Az infra LED égők között található fényérzékelő ujjal történő eltakarása esetén egy halk kattanást kell hallania, ez az infraszűrő cseréjét jelzi. Ha nem tapasztalható ez a kattanás, és továbbra is gond van a kamera élőképének színhelyességével, valószínűleg baj van az “IR Cut” funkcióval. Ez a kiegészítés nem minden kamerához jár, ezért kérjük, bizonyosodjon meg annak létéről. Az “IR Cut” automatikusan cseréli a kamera infra szűrőjét, nappal átlagos UV szűrőt használ, este pedig az éjjel látás érdekében infravörös szűrőt. A kamera által közvetített kép színeit befolyásolhatják még a fényviszonyok, és a kamera környezete is (borult- ködös idő, tűző napsütés, csapadék, árnyékos hely). Ha valamilyen hibát észlel, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz bizalommal!

4) Nem találom az IP kamerát a mellékelt kereső programmal:

Győződjön meg róla, hogy a kamera megfelelően csatlakoztatva van a LAN hálózathoz, az Ethernet kábel épségéről, és hogy a készülék a routerrel együtt tápellátás alatt áll. Ügyeljen, hogy a kamera beállítása során, ugyan azon LAN hálózatra kapcsolt számítógépről próbálja beállítani a kamerát, mint amelyikre a kamerát csatlakoztatta! Győződjön meg róla, hogy a kamera szériájához megfelelő keresőprogrammal próbálja beállítani a készüléket (pl. M szériás kameráknál: HMSearch_en.exe)! Ha mindent rendben talált, de a készüléket továbbra sem találja meg a keresőprogrammal, tartsa nyomva a készülék alján található külső reset gombot addíg, amíg az Ethernet csatlakozó mellett sárga és zöld ledek ki nem alszanak, majd újra világítani nem kezdenek, majd próbálja meg ismét a keresést. Tanácsos még kikapcsolva egy kis időre a külső vírusirtó programokat és tűzfalakat. Ha továbbra sem találja a hálózaton a készüléket, segítségnyújtásért forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!

5) A keresőprogram megtalálta a kamerát, de nem tudom megtekinteni:

Ha az IP kamera és a router nem ugyan azt a Hálózati átjárót (Default Gateway) használja, a kapcsolat nem jön létre. Ez az IP cím első három számát takarja. Ha például a számítógép IP címe 192.168.0.100, akkor az Ön kamerájának a 192.168.0.1 és 192.168.0.255 közötti tartományba kell esnie (kivéve természetesen a számítógép által használt IP címet, valamint az aktuális LAN hálózat routerének IP címét).

6) A kamera IP címét beírva látom a kamera képét, de a DDNS-t nem tudom használni:

Kérjük ellenőrizze, hogy a készülék alján található címkén, és az IP kamera kereső programban megegyezik-e a DDNS cím. Ha ezzel sem észlel problémát, ellenőrizze a port forwarding beállításait (Részletesen ITT), vagy forduljon ügyfélszolgálatunkhoz segítségért.

7) A kamera képe éjszakai működés során teljesen fekete:

Kérjük, ellenőrizze, hogy az objektív üveg védőburkolata szennyeződéstől mentes-e, és hogy a kamerán található infra LED égők világítanak-e éjjeli fényviszonyok között. Ha igen, elképzelhető, hogy a beállítások helytelenek, melyeket a kamera internetes kezelőfelületén ellenőrizhet kézikönyvünk segítségével. A probléma szoftveres jellegű is lehet, amit a firmware frissítés orvosolhat. További segítségnyújtásért hívja ügyfélszolgálatunkat!

8) A kamera nem rögzít hangot, ill. nem hallok semmit az élőkép mellett:

Győződjön meg róla, hogy a kamera internetes kezelőfelületén rákattintott-e a mikrofon ikonos gombra, ezzel lépteti működésbe a mikrofont. A kattintás után a gomb aktív állapota a hangfelvétel aktív állapotát jelzi. Ha továbbra sem hall hangot, ellenőrizze a számítógéphez csatlakoztatott hangszórót, valamint, hogy a megfelelő kimeneti csatlakozóba van-e dugva, és feszültség alatt áll-e. További segítségnyújtásért hívja ügyfélszolgálatunkat bizalommal!

9) A doboz tartalma hiányos, ill. a kamera sérült, vagy a működéssel össze egyeztethetetlen üzemzavart produkál:

Panaszát ügyfélszolgálatunknál teheti meg telefonon, vagy E-mailen keresztül. A doboz tartalmának pótlásával, illetve a készülék javításával, cseréjével kapcsolatban azonnali intézkedésre számíthat!

10) Honnan tudhatom meg, hány bites Internet Explorert használok?

Az Internet Explorer 10. verziójában a címsorral jobb oldalt egyvonalban lévő beállítások (kis fogaskerék) ikonra kattintás után, “az Internet Explorer névjegye” feliratra kattintva tájékozódhat böngészőjéről.

A 32bit-es verziót a “X:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe” útvonalon érheti el. (X helyén a számítógép oprációs rendszerének merevlemezbetűjele legyen!)

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.